Geplaatst op
Maximale reclame met een minimaal budget. Klinkt goed hè? Er zijn mogelijkheden om dit waar te maken. Dit hoeft geen geld te kosten, alleen wat tijd. Heb je geen tijd? Dan kost het natuurlijk wel geld, het is het een óf het ander. In dit artikel gaan we kijken hoe je social media gebruikt om reclame te maken, waar je het beste in kan investeren en wat de kosten zijn als je ervoor kiest om geld te investeren.
Wat gaan we doen?
Het middel wat we gaan gebruiken om ‘gratis’ reclame te maken is social media. Het liefst gebruiken we zo veel mogelijk verschillende platformen. Van YouTube tot Twitter, natuurlijk is alles gebruiken en het zelf managen van al deze kanalen niet haalbaar. Daarom zul je keuzes moeten maken, of het uit moeten besteden. Wij raden aan om een klein onderzoek te doen welk kanaal het meeste aansluit op jouw doelgroep. Op basis van dat onderzoek een rangorde maken en beginnen bij de beste keuze, of de beste twee of drie. Je kan namelijk op veel kanalen dezelfde content posten. Ideaal om veel mensen te bereiken. Denk daarbij ook na wat je leuk vind om te doen. Foto’s maken, video’s maken of teksten schrijven. Op basis van alle gegevens kan jij een goede keuze maken.
Wat kost social media?
Wat gaat het jou kosten om social media op te pakken voor jouw bedrijf? Om accounts te maken op verschillende platformen kost helemaal niks. Het posten van berichten is ook totaal gratis. Het enige wat je hier moet investeren is tijd. Om je content te verbeteren kan je investeren in hard- en software die je hierbij helpt. Maak je product foto’s, dan is een camera wellicht een goede investering. Voor instructievideo’s is een goede videocamera en een microfoon essentieel. Daarnaast is een goede pc altijd slim, zo kun je ongestoord werken aan je content. Denk aan software programma’s als Photoshop en Adobe Premiere om foto’s en video’s te bewerken. Maar naast deze ingewikkelde software kan je ook veel simpeler beginnen. Een geweldige tool die ook niet te duur is, is Canva Pro. De gratis versie geeft al ontzettend veel mogelijkheden, maar met de pro versie kan je nog net iets verder gaan. Nog een optie om te investeren in social media onder eigen beheer is het kopen van likes, views of volgers. Door social media likes, views of volgers te kopen zorg je dat je meer gezien wordt door andere gebruikers. Dit komt door het algoritme. Daarnaast maakt een groot aantal volgers jouw content geloofwaardiger. iemand met veel volgers, heeft deze natuurlijk omdat er waardevolle content wordt gecreëerd. Wanneer je social media volgers, likes of views koopt, wil je dit wel bij een betrouwbare aanbieder doen. Daarom hebben wij een betrouwbare webshop voor je gevonden. Namelijk: Followersnet.com. Hier kan je met een gerust hart investeren in jouw social media.
Conclusie
Social media is een sterk medium om reclame te maken. Je kan gratis beginnen en investeren om uit te bouwen. Uiteindelijk kan je zelfs de keuze maken om het helemaal uit te besteden. Volg de trend en breng jouw bedrijf onder de aandacht bij miljarden gebruikers!