Geplaatst op
Klanten houden van unieke producten. Als ze de keuze hebben, zullen de meeste mensen kiezen voor een winkel en daar hun droom t-shirt kopen, in de wetenschap dat niemand anders dezelfde heeft. Als je unieke producten kunt aanbieden, op maat ontworpen voor elke klant, zal dat een groot verschil maken in het beslissingsproces van je klanten. Een textieldrukkerij helpt je graag bij het realiseren van je gepersonaliseerde kleding.
De verandering is minder groot dan je denkt
Je hoeft je bestaande businessmodel niet overhoop te halen om de personalisatiemarkt aan te boren. Je hoeft niet al je voorraad weg te gooien en een nieuwe partij in te kopen. Met een beetje vindingrijkheid kunt je dezelfde artikelen die je al verkoopt aanpassen, gewoon door er een speciaal tintje aan te geven. Maar dat betekent niet dat je een voorraad van versies van je product moet aanleggen – je kunt een enkel product aanpassen naarmate er bestellingen binnenkomen.
Beter inzicht in klanten
Klantgegevens, consumententrends en koopgewoonten zijn sterke hulpmiddelen om in elk bedrijfsarsenaal te hebben. Het hebben van een eigen middel om inzicht te krijgen kan je een sterk concurrentievoordeel opleveren. Bedrijven zonder aanbod van productpersonalisatie kunnen alleen gegevens verzamelen over de artikelen die ze in voorraad hebben. Als ze hun klanten de mogelijkheid bieden de producten aan te passen, kunnen ze hun klanten kennen op een manier waar hun concurrenten niet bij in de buurt komen.
Moderne technologieën voor meten klantgedrag
Met technologieën als CRM en data-analyse kunnen bedrijven de informatie van elke klant opslaan en gebruiken om producten of diensten aan te bieden die zijn aangepast aan hun smaak en voorkeuren. Goede personalisering gaat hand in hand met analytische technologie. Wie weet – in de toekomst kunnen bedrijven dankzij kunstmatige intelligentie de personaliseringsgewoonten van hun klanten gebruiken om te anticiperen op de volgende grote verkooptrend. Of we dat moeten willen, dat is nog maar de vraag.
We vinden het erg leuk om je keer op keer op de hoogte te houden als het gaat om de verschillende trends in de wereld van het moderne zaken doen. Lees daarvoor steeds onze blogs en doe er je voordeel mee.